2016. május 7., szombat

Lev Grossman: A varázslók – Dexter79

Fülszöveg:
"A többi fiatalhoz hasonlóan Quentin Coldwater sem hisz a varázslatokban egészen addig, míg egy zártkörű és titkos egyetem hallgatója nem lesz New York egy eldugott részében. S noha a tanulás évei úgy telnek, mint bárhol máshol – barátokra tesz szert, rendszeresen lerészegedik, majd idővel lefekszik valakivel, akibe beleszeret –, a titkos tudás örökre megváltoztatja őt. Kitűnően sajátítja el a modern varázstudományt, ám a szíve mélyén mindig is vágyott nagy kalandot és boldogságot nem kapja meg hozzá. Egy nap a barátaival azonban felfedeznek valami hatalmasat, ami mindent megváltoztathat."

Nagyon nagy bajban voltam a szabadon választott könyv kapcsán, több könyvet is szerettem volna elolvasni, de miután az előző havi Ólomerdőre nem tudtam rászánni magam, ezért féltem a fantasytól. Teljes egészében a fülszöveg és a borító alapján választottam A varázslók című könyvet. Egy kicsit talán azt vártam, hogy visszakapom a "Harry Potter élményt", de persze ez hülyeség, mert olyan jót nem lehet írni (én legalábbis így gondolom), vártam a hasonló dolgokat (pl. varázspálca, iskola), de másképp volt kitalálva és talán emiatt volt csalódás a könyv. 
Engem már a történet se kötött le, túlságosan mese volt, csúnyán szólva túl fantasy az én lelkivilágomnak, egyáltalán nem tudtam azonosulni a történettel, sem a főszereplővel. Egyes mellékszereplők azért tetszettek, de a főszereplő Quentin az egész könyvet (497 oldal) végigszenvedte. Ezt most szó szerint értem, az első oldaltól az utolsóig boldogtalan volt, és folyamatosan "sírt" és szenvedett, hogy ő milyen boldogtalan.
A történetben fontos szerepet kap egy könyvben megírt történet (mese), de már az első említéskor átugrottam azokat a részeket, amiknél erről írt...

Összességében csak azért fejeztem be a könyvet, mert vártam a csattanót, a nagy kalandot, de az én olvasatomban nem jött el. Ez is egy sorozat része, de ebben az esetben biztos vagyok benne, hogy nem fogom a folytatást elolvasni, mert olyan kevés az idő, és olyan sok jó könyv vár elolvasásra.
Értékelés: 2/5

Azonban örülök, hogy ezt a Könyvklubbot is vállaltam (ismét óriási köszönet érte Vegazusnak!!!), mert az első két könyv tetszett, bővítettem a műfaji ismereteimet. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése