2016. november 1., kedd

A fiú – Borsoka

A tartalom: Sonny 12 éve börtönben ül és kábítószerfüggő. Mások által elkövetett gyilkosságokat magára vállal, cserébe a kábítószeradagjáért. Egy nap megtudja, hogy az apja nem öngyilkos lett, hanem megölték. Ezzel célt talál életének, megszökik a börtönből, és igazságot szolgáltat a maga módján.

Értékelésem: Kicsit viszolyogtam a regénytől, mert azt hittem, nagyon brutális lesz. Ehhez képest kellemes csalódás volt, mert sokkal inkább a történet egésze hagyott bennem nyomot, nem a rövid brutális részek. Szerintem nagyon szövevényes, izgalmas regény, kedvet kaptam arra, hogy egy másik Nesbo-könyvet is elolvassak. Nagyon tetszett benne, hogy tele van fordulattal, mindenkiről kiderül valami apróság, ami nem úgy van, ahogy gondoltam előtte. A karakterek jól kidolgozottak, mindenki nagyon különböző, sajátos életúttal. Senki se egyértelműen jó vagy rossz, hanem a kettő ötvözete. Sonny alakja a többi karakterhez hasonlóan is ellentmondásos volt, a vallásos misztikum és jóság, valamint a szélsőséges brutalitás keveréke. Tetszett a romantikus szál, bár azt nehezen tudtam elfogadni, hogy Martha relatíve könnyen elfogadja, hogy egy sorozatgyilkossal jön össze. Érdekes volt számomra, ahogy egy kábítószerfüggőt, illetve az alvilág mechanizmusait közelről bemutatja. A könyvben az az egy tetszett kevésbé. hogy szerintem túl összetett volt, túl sok volt benne a karakter, néha nehéz volt megjegyeznem, hogy ki kicsoda, és mit tudunk már róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése