2016. november 27., vasárnap

Gyilkosság Mezopotámiában – Dexter79

Értékelésem:
Kezdem azzal, hogy még sohasem olvastam Agatha Cristie regényt, és mikor rájöttem, hogy ez egy Poirot regény, akkor kicsit megijedtem, mert a tv sorozatról már hallottam, de a színész nem volt túl szimpatikus (hajlamos vagyok a színészekkel azonosítani a szereplőket, pl. a Harry Potter is ezért olvastam csak akkor mikor már lecsengett a hajcihő)
Nem tudom, hogy ez a könyv mennyire alkalmas arra, hogy vki belépjen az AC olvasók táborába, de ezt dobta a gép. :)

Fülszöveg:
"Elszántam magamat, hogy elmondom… az egészet! Valakinek el kell mondanom, különben beleőrülök… Tudja, mitől félek? HOGY MEG FOGNAK ÖLNI! Kaptam egy levelet… Fredericktől, a HALOTT FÉRJEMTŐL! Azt írta, ha valaha hozzámegyek egy másik férfihoz, MEGÖL! Én mégis hozzámentem Erichez… És két nappal az esküvőnk után kaptam ezt a levelet:Nem engedelmeskedtél. Nem menekülhetsz. Te csak Frederick Bosner felesége lehetsz! Meg kell halnod. Megrémültem… de Eric mellett biztonságban éreztem magam. Aztán megkaptam a második levelet:…"

Leatheran nővér szemszögéből/elmeséléséből tudjuk meg az egész történetet, aki mint ápolónő szegődik az ásatás vezetőjének "ideges" felesége mellé, aki a fülszövegben olvasottaktól fél. A nővér jó ideig azt hiszi, hogy Louisa Leidner rájátszik a dologra, de amikor megtörténik a gyilkosság, akkor mindenki meglepődik, hogy miért nem vették komolyan szegényt. Az első pár oldal érdekesnek tűnt, bár kicsit lassan indult be a történet, aztán a gyilkosság után szerencsére kicsit felpörgött a sztori. A könyv elején hirtelen túl sok embert mutattak be, nem igazán tudtam mindenki külső-belső "tulajdonságait"/jellemzését megjegyezni, csak annyira, hogy mivel foglalkoznak épp az ásatáson. 

Természetesen Poirot úgy jelent meg a könyvben, mintha Ő lenne a nyomozók netovábbja. A könyv nagy része arról szólt, hogy Ő nyomozott, majd levonta a következtetéseket és elmondta, hogy ki miért lehet a gyilkos, majd azt, hogy ki az ténylegesen. Jól kiderítette a gyilkos kilétét, tetszett, hogy mindenkit gyanúsnak gondolt az első pillanattól kezdve, én nem jöttem volna rá a gyilkos kilétére, és sokáig másra is gyanakodtam, viszont annyira nem jött be nekem a végkifejlet. Nem kerek a magyarázat, amiért az a gyilkos aki, hogy nem jöttek rá, hogy ki Ő! Nem részletezem, mert spoileres lenne, de aki olvasta az érteni fogja. :) 

Nem leszek nagy AC rajongó, de talán megpróbálkozom egy olyannal is, amiben nem Poirot van...

Értékelés: 3/5

1 megjegyzés:

  1. Miss Marple szerintem szeretnéd:)Gyilkosság a paplakban vagy A Bertram Szálló szerintem nagyon jó :D

    VálaszTörlés