2016. december 16., péntek

Madarak a dobozban – Dexter79

Ebben a hónapban a szabadon választott krimi/thriller kategóiában Josh Malerman: Madarak a dobozban könyve mellett döntöttem. Nagyon régóta várólistás nálam a könyv, és örülök, hogy belekezdtem a Könyvklub miatt. Plusz a két krimi után mindenképp thrillert szerettem volna olvasni.

Fülszöveg:
Valami rémisztő dolog garázdálkodik odakint, amire nem szabad ránézni. Egyetlen pillantás elég ahhoz, hogy az ember őrült, kegyetlen gyilkossá váljon. Senki sem tudja, mi az, és honnan jött.
A szörnyűséges hírek egyre gyakoribbá válnak. Majd a tévé elsötétül, a rádió elhallgat, és az internet is összeomlik. A telefonok elnémulnak. Az ablakon pedig nem lehet kinézni többé.
Mára csak maréknyi túlélő maradt, köztük Malorie két gyermekével, akiket az egyetlen lehetséges módon nevel: a négy fal között. A folyóparti, elhagyatott ház ajtaja zárva, a függönyök behúzva, az ablakokra matracok szögelve.
Egyetlen esélyük, hogy elmenekülnek egy másik helyre, ahol talán biztonságban lehetnek. De az előttük álló út elrettentő: harminc kilométer a folyón, egy evezős csónakban bekötött szemmel! Csak Malorie találékonyságára és a gyerekek éles hallására támaszkodhatnak. Egyetlen rossz döntés is végzetessé válhat. És valami követi őket. De vajon ember, állat vagy szörnyeteg?

Kezdem azzal, hogy nekem mind a borító, mind a cím irtóra tetszik. Szerintem nagyon eltalálták. Szeretem az olyan könyveket, amikben a történet felénél, vagy csak a végén derül ki, hogy az író miért azt a címet adta, nagyon szeretem azt a "megvilágosodás érzést". :)

A történet két idősíkban folyik. Az egyik a valós, a másik a 4 évvel korábbi történéseket mutatja be, amikből megtudjuk, hogy Malorie hogyan került oda és miért van egyedül a két gyermekével. Szépen lassan megtudjuk, hogy miért nem nyithatják ki a szemüket, mi vezetett oda, hogy elinduljon egy csónakkal vakon. Voltak a történetben laposabb és izgalmasabb részek, szerencsére jól váltogatták egymást, ezért könnyű volt olvasni. Voltak részek, amelyek nagyon durvák voltak (nem maga a történés, hanem elképzelni, hogy mit csinálnak), és voltak olyanok is ahol kicsit paráztam. Nagyon nem ajánlott ijedősöknek lefekvés előtt, sötétben olvasni, mert utána fél éjjel forgolódsz az ágyban, hogy mi lehet a sötétben... :D 

Érdekes látni, hogy mit művel az emberekkel a bezártság, a tömeghisztéria, és a katasztrófák, azt hogy minden ember másképp reagál a dolgokra.

Picit lezáratlannak érzem a végét (lehet, hogy folytatása lesz még?), de összességében egy izgalmas és elgondolkodtató olvasmány. Eszembe jutott róla Jose Saramago: Vakság című könyve, amelyben egy kór vakságot okoz az emberek között. Embert próbáló feladat lehet egyik napról a másikra megszokni, hogy látás nélkül kell boldogulni.

Értékelés: 4/5

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy tetszett! Nekem is nagyon bejött és emlékszem, hogy azért kényelmetlenül éreztem magam a sötétben, pedig nem szokásom... se horror, se thriller, semmi után. :D

    VálaszTörlés