2018. január 23., kedd

Holttest a fürdőkádban – Ági

Nem is tudom, hogy hol kezdjem. Őszintén megmondom, vegyesek az érzelmeim a könyvvel kapcsolatban, ugyanis az Agatha Christie könyvekért rajongok, de ez a könyv nem hasonlított azokhoz. Félreértés ne essék, tetszett a könyv, de az én véleményem szerint kár a Christie könyvekhez hasonlítani.

Mielőtt belekezdtem volna az olvasásba, természetesen olvasgattam róla értékeléseket, és többen írták, hogy nagyon sokára bukkan fel egy hulla. Ezzel egyet tudok érteni, viszont a történet szempontjából rendben volt az időzítés.

Amúgy 1,5 nap alatt elolvastam, tehát nekem tetszett, bár nem mondanám, hogy kimerítette a krimi műfaj fogalmát.

Azok a jelenetek kifejezetten tetszettek, amiben szerepelt a királynő, illetve még a nagyapás pillanatok is mosolyt csaltak az arcomra. Arra azonban vártam, hogy a Binkynek hagyott levélből nagyobb gubanc legyen, szerettem volna még egy kis kalamajkát :)

A főszereplő, mint karakter nem volt olyan rossz, igazából, ami zavart, az a nyelvezet. Nem tudom, hogy eredetileg is ilyen, vagy a fordítás okozta, de nem mindig éreztem, hogy az 1930-as években járnék… Néha-néha igen hajmeresztőnek találtam.

Ami még zavaró volt, legalábbis az én számomra, az a vége. Amennyire hosszan taglalta a Skóciából Londonba költözést, majd a beilleszkedést (191 oldal!), annál gyorsabban lett vége a történetnek. Nem is tudom, talán egy kis entyem-pentyem még belefért volna a végén G és D között.. :) :)

Összességében nekem tetszett a könyv, tudnám ajánlani másoknak is, persze hangsúlyozva, hogy ne keressék a hasonlóságot Agatha Christie könyveivel. Azoknak való, akik nem nehéz olvasmányt keresnek. Ha pontoznom kellene, akkor egy gyenge négyesre osztályoznám.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése